koppelingen tussen Act en financiële administratie
Hallo Inge,
Leuk deze site. Had ik nog niet eerder van gehoord of gezien.
Niet dat ik op dit moment dringend verlegen zit om antwoorden, maar meer als test, omdat ik nu gebruik maak van ACT!forum.nl
VRAAG:
Bestaat er (al) een mogelijkheid waarbij act gebruik kan maken van specifieke gegevens uit een financiële administratie?
Onlangs was ik aanwezig bij een presentatie van Business base. Die jongens maken gebruik van een programma, (lijkt wel een copie van Act). Wat dit pakket extra biedt is dat het voorziet in:
1) in een aantal standaard koppelingen tussen financiële programma's
2) orderentry en het traject van pakbon tot factuur biedt.
Alle gegevens tot en met journaalposten worden dus in deze dbase ingevoerd!
Op deze manier heb je dan werkelijk ALLE gegevens van een willekeurige klant bij de hand.
Uh.................wat is een poll?
Groetjes,
Jan-Willem
Leuk deze site. Had ik nog niet eerder van gehoord of gezien.
Niet dat ik op dit moment dringend verlegen zit om antwoorden, maar meer als test, omdat ik nu gebruik maak van ACT!forum.nl
VRAAG:
Bestaat er (al) een mogelijkheid waarbij act gebruik kan maken van specifieke gegevens uit een financiële administratie?
Onlangs was ik aanwezig bij een presentatie van Business base. Die jongens maken gebruik van een programma, (lijkt wel een copie van Act). Wat dit pakket extra biedt is dat het voorziet in:
1) in een aantal standaard koppelingen tussen financiële programma's
2) orderentry en het traject van pakbon tot factuur biedt.
Alle gegevens tot en met journaalposten worden dus in deze dbase ingevoerd!
Op deze manier heb je dan werkelijk ALLE gegevens van een willekeurige klant bij de hand.
Uh.................wat is een poll?
Groetjes,
Jan-Willem
-
koppelingen tussen Act en financiële administratie
Hoi Jan-Willem,
Welkom op het ACT! forum!
Er is een koppeling van ACT! met QuickBooks. Meer informatie hierover vind je hier.
Voor de facturering zou je gebruik kunnen maken van OakQuote.
Koppelingen met nederlandse financiele software met ACT! zijn er standaard niet. Ik heb zelf een koppeling gemaakt met Sera. Dit is met een tekstbestand als tussenstap en een matching op debiteurennummer.
Voor Exact wordt een koppeling gemaakt, maar wanneer die uitkomt is nog niet bekend. Als er veel vraag naar is, zal het eerder zijn.
Groetjes, Inge
ps: Een Poll is een stemming, verkiezing.
Welkom op het ACT! forum!

Er is een koppeling van ACT! met QuickBooks. Meer informatie hierover vind je hier.
Voor de facturering zou je gebruik kunnen maken van OakQuote.
Koppelingen met nederlandse financiele software met ACT! zijn er standaard niet. Ik heb zelf een koppeling gemaakt met Sera. Dit is met een tekstbestand als tussenstap en een matching op debiteurennummer.
Voor Exact wordt een koppeling gemaakt, maar wanneer die uitkomt is nog niet bekend. Als er veel vraag naar is, zal het eerder zijn.
Groetjes, Inge
ps: Een Poll is een stemming, verkiezing.
Is Peachtree een mogelijkheid
Ik ben eveneens op zoek naar een financieel programma dat met act kan synchroniseren, nu heb ik begrepen dat Peachtree deze functionaliteit kan hebben. Hebben jullie ervaring met dit programma op de nederlandse situatie?
-
Is Peachtree een mogelijkheid
Peachtree is inderdaad een boekhoud programma dat samen kan werken met ACT! Ik heb er zelf een demo van gedownload om eens te kijken hoe het werkt en wat je ermee kan. Het is natuurlijk een amerikaans pakket, wat inhoudt dat het voor de amerikaanse markt geschreven is. Ik ben zelf geen boekhouder, maar ik zag wel dat je alle ACT! contacten kunt selecteren van uit Peachtree en dat er een koppeling komt tussen de "invoices" en het contact. Er wordt een Tabblad in ACT! toegevoegd met alle financiele gegevens.
Download een gratis demo van de website om het te proberen!
Je vindt Peachtree hier: http://www.peachtree.com/contactmanager/

Download een gratis demo van de website om het te proberen!
Je vindt Peachtree hier: http://www.peachtree.com/contactmanager/
Op welke plek?
Beste Inge,
Op deze link kan ik de trial van Act! link niet vinden, of bedoelde je een trial van Peachtree?
Op deze link kan ik de trial van Act! link niet vinden, of bedoelde je een trial van Peachtree?
-
Op welke plek?
Daar staat de trial versie van Peachtree. Een trial (30 dagen demo) stuur ik met alle plezier op, maar ik heb het idee dan je ACT! al hebt.
-
PeachTree
Van zowel PeachTree Premium, als Complete en de ACT! link heb ik een demo beschikbaar. Vul dit formulierin en zet bij de opmerkingen dat het gaat om de PeachTree demoversie, dan zal ik hem opsturen, als je echt interesse hebt in PeachTree.
Quotewerks
Nog even een reactie hierop. Wij gebruiken Quotewerks nu voor facturen en offertes maar wat er fout gaat is het volgende: bij het opslaan van een offerte of factuur zou quotewerks normaal gesproken een verkoop/perspectief in act moeten aanmaken. Dit gebeurd ook maar ipv bijvoorbeeld een verkoop van euro 100,00 maakt quotewerks er veen verkoop van euro 10.000,00 van. Zal ongetwijffeld iets te maken hebben met de komma's en de punten die in de amerikaanse software precies andersom worden gebruikt bij valuta maar hoe kan zo iets worden opgelost?
-
Quotewerks
Wat zegt Quotewerks hier zelf van? Het pakket kijkt blijkbaar niet naar de regionale instellingen van de computer.
Stel de vraag eens op hun forum, ben benieuwd.
Stel de vraag eens op hun forum, ben benieuwd.