koppelingen tussen Act en financiële administratie

Het Nederlandse Act! forum
jwjm

Bericht door jwjm » 29 okt

Hallo Inge,
Leuk deze site. Had ik nog niet eerder van gehoord of gezien.
Niet dat ik op dit moment dringend verlegen zit om antwoorden, maar meer als test, omdat ik nu gebruik maak van ACT!forum.nl

VRAAG:
Bestaat er (al) een mogelijkheid waarbij act gebruik kan maken van specifieke gegevens uit een financiële administratie?

Onlangs was ik aanwezig bij een presentatie van Business base. Die jongens maken gebruik van een programma, (lijkt wel een copie van Act). Wat dit pakket extra biedt is dat het voorziet in:
1) in een aantal standaard koppelingen tussen financiële programma's
2) orderentry en het traject van pakbon tot factuur biedt.

Alle gegevens tot en met journaalposten worden dus in deze dbase ingevoerd!

Op deze manier heb je dan werkelijk ALLE gegevens van een willekeurige klant bij de hand.

Uh.................wat is een poll?
Groetjes,
Jan-Willem

Inge van Gemert

Bericht door Inge van Gemert » 29 okt

Hoi Jan-Willem,

Welkom op het ACT! forum! :D
Er is een koppeling van ACT! met QuickBooks. Meer informatie hierover vind je hier.
Voor de facturering zou je gebruik kunnen maken van OakQuote.
Koppelingen met nederlandse financiele software met ACT! zijn er standaard niet. Ik heb zelf een koppeling gemaakt met Sera. Dit is met een tekstbestand als tussenstap en een matching op debiteurennummer.
Voor Exact wordt een koppeling gemaakt, maar wanneer die uitkomt is nog niet bekend. Als er veel vraag naar is, zal het eerder zijn.

Groetjes, Inge
ps: Een Poll is een stemming, verkiezing.

willemla

Is Peachtree een mogelijkheid

Bericht door willemla » 17 nov

Ik ben eveneens op zoek naar een financieel programma dat met act kan synchroniseren, nu heb ik begrepen dat Peachtree deze functionaliteit kan hebben. Hebben jullie ervaring met dit programma op de nederlandse situatie?

Inge van Gemert

Is Peachtree een mogelijkheid

Bericht door Inge van Gemert » 17 nov

Peachtree is inderdaad een boekhoud programma dat samen kan werken met ACT! Ik heb er zelf een demo van gedownload om eens te kijken hoe het werkt en wat je ermee kan. Het is natuurlijk een amerikaans pakket, wat inhoudt dat het voor de amerikaanse markt geschreven is. Ik ben zelf geen boekhouder, maar ik zag wel dat je alle ACT! contacten kunt selecteren van uit Peachtree en dat er een koppeling komt tussen de "invoices" en het contact. Er wordt een Tabblad in ACT! toegevoegd met alle financiele gegevens.
Afbeelding
Download een gratis demo van de website om het te proberen!
Je vindt Peachtree hier: http://www.peachtree.com/contactmanager/

willemla

Op welke plek?

Beste Inge,

Op deze link kan ik de trial van Act! link niet vinden, of bedoelde je een trial van Peachtree?

Inge van Gemert

Op welke plek?

Bericht door Inge van Gemert » 17 nov

Daar staat de trial versie van Peachtree. Een trial (30 dagen demo) stuur ik met alle plezier op, maar ik heb het idee dan je ACT! al hebt.

willemla

Nee ik had de indruk dat je een trial van de Act- Link voor peachtree bedoelde (deze link heb je nodig voor de synchronisatie tussen act en peachtree)

Inge van Gemert

PeachTree

Bericht door Inge van Gemert » 18 nov

Van zowel PeachTree Premium, als Complete en de ACT! link heb ik een demo beschikbaar. Vul dit formulierin en zet bij de opmerkingen dat het gaat om de PeachTree demoversie, dan zal ik hem opsturen, als je echt interesse hebt in PeachTree.

willemla

Quotewerks

Bericht door willemla » 18 nov

Nog even een reactie hierop. Wij gebruiken Quotewerks nu voor facturen en offertes maar wat er fout gaat is het volgende: bij het opslaan van een offerte of factuur zou quotewerks normaal gesproken een verkoop/perspectief in act moeten aanmaken. Dit gebeurd ook maar ipv bijvoorbeeld een verkoop van euro 100,00 maakt quotewerks er veen verkoop van euro 10.000,00 van. Zal ongetwijffeld iets te maken hebben met de komma's en de punten die in de amerikaanse software precies andersom worden gebruikt bij valuta maar hoe kan zo iets worden opgelost?

Inge van Gemert

Quotewerks

Bericht door Inge van Gemert » 19 nov

Wat zegt Quotewerks hier zelf van? Het pakket kijkt blijkbaar niet naar de regionale instellingen van de computer.
Stel de vraag eens op hun forum, ben benieuwd.

Plaats reactie