Geneste e-mails koppelen

Het Nederlandse Act! forum
TomvanWoerkom
Geneste e-mails koppelen

Bericht door TomvanWoerkom » 10 mar

Ik heb een groot aantal e-mails gekoppeld aan contactpersonen. In deze e-mails zaten andere e-mails als bijlage. In outlook is dit ook te zien. Nu ga ik naar de contactpersoon en open de "hoofd-mail". Ik zie dan in de pop-up "geschiedenis bewerken" dat er inderdaad een bijlage is. Als ik daarop klik verschijnt echter een leeg e-mail bericht (wat dus de bijlage had moeten zijn). Alleen de header wordt correct weergegeven, maar niet de tekst. Waar moet ik deze weer terug vinden en wat moet ik doen om dit te herstellen?

Inge van Gemert

Re: Geneste e-mails koppelen

Bericht door Inge van Gemert » 10 mar

Dus je ziet wel de bijlage in het emailbericht, maar je kunt die bijlage niet openen? Ga eens naar je database-folder en kijk in de map Attachmnents. Zoek daar het bewuste emailtje op. Dubbelklik erop en kijk of je dan de bijlage wel kunt openen. Zo niet, welke melding je krijgt. Als een bijlage bijvoorbeeld *.IMA bestand is kan het zijn dat Windows niet weet waarmee dit bestandstype geopend moet worden. Dan moet je het bestandstype IMA ( of DET) koppelen aan ACT!-email.

TomvanWoerkom

Inge, In de attachments map staan de betreffende "hoofdmails" in, uiteraard zonder tekst, want ik heb die alleen maar gebruikt om de echte mail die het betreft te transporteren van mijn vodafone mailadres naar mijn outlook. Vanaf Vodafone gebeurt dat door het "door te sturen", dan komt de mail waar het om gaat als attachment in de "dragende" mail. Die zg. dragende mail kan ik dus wel terug vinden in de attachments map, maar de mail waar het om gaat (dus de attachment) niet.

TomvanWoerkom

Overigens: de mails staan inderdaad als .ima, maar heel veel mails waar het wel goed mee ging (dus niet de geneste soort) zijn wel te openen

Plaats reactie